Review: Flush Force: Monsters uit het riool

SquareLite_201821812819809.jpgSlijm, snot, poep, pis… Eigenlijk alles wat maar smerig is vinden kinderen interessant. Zo vindt Kyran het geweldig om bij Liam de wc op te stappen, in de pot te kijken en vervolgens met een vies gezicht te wijzen naar een drol. Het kan niet anders dan dat Flush Force een hit moet zijn bij de jongens. Monsters, wc’s en smerigheid!

Verrassen en verzamelen
We hebben allemaal wel iets verzameld toen we klein waren en nu doen onze kinderen dat precies zo. Pakjes met Pokémon-kaarten gaan nog steeds over de toonbank en er worden steeds meer speelgoed eieren uitgebroed om aan een hele collectie poppetjes te komen. Flush Force is het nieuwste speelgoed dat inspeelt op het principe van verrassen en verzamelen. Van te voren weet je namelijk niet welke Flushie er in de wc-pot te vinden is. Met in totaal 150 verschillende Flushies die te unboxen zijn, ben je wel een tijdje zoet. En het leuke is, dat is pas serie 1.

Flushies
Flushies zijn gemuteerde wezens die een complete stad hebben in het riool, Flush Ville. Alles wat via het toilet zijn weg heeft gevonden naar het riool en in contact is geraakt met giftige stoffen, is gemuteerd. Klokhuizen van appels, brandkranen of tubes tandpasta krijgen ineens een geheel eigen leven. In totaal zijn er 11 Flush Force-families met namen als Stink Eye, Pooperoni, Barf Bag en Night Terror. Flushies leven maar al te graag in smerige wc-potten en zijn dol op slijm én het maken van vieze geluiden.

flushville

Unboxen
In de verschillende verpakkingen vind je toiletpotjes met daarin Flushies verstopt. Maak de stortbak open, vul het met water en sluit het weer. Even goed schudden en als het vraagteken verdwijnt kun je de folie verwijderen. Pak de Flushie snel uit de pot om te kijken welke je aan de collectie kunt toevoegen. Er is nog iets bijzonders aan de hand, want er zijn ook toiletten waarbij het water groen of paars wordt. Als je deze in handen hebt, dan heb je een zeldzame Flushie te pakken.

App
Het leven van de Flushies kan veel meer zijn dan enkel een poppetje in een toiletpot. Als je de app download kun je mini-games spelen en nog meer karakters verzamelen. Deze flushies kun je ook verzorgen door ze allerlei snacks te voeren. Door het spelen van verschillende spelletjes zoals “Toilet Plunger Game” kun je speciale doortrekmunten verdienen waarmee je nieuwe Flushies ontgrendeld. Daarnaast bevat de app een verzamelgids en kun je er filmpjes in kijken.

Collectors Map
Je vindt een overzicht van de verschillende werelden en families via de Collectors map op www.theflushforce.com of via de Google Play Store / Apple App Store.

Verpakkingen