Papa’s wereld bezocht: Slapen in luxe op een camping

Kamperen, leuk maar niet echt helemaal mijn ding. De laatste keer dat we op pad gingen met een tent regende het vooral en kreeg ik last van mijn rug van het liggen op een matje. Dat moet anders kunnen en dat kan het ook. Met het nieuwe concept van een Tentvilla is kamperen een stuk beter geworden. We werden uitgenodigd om deze tent uit te testen bij camping De Witte Berg in Ootmarsum. Zij nodigden ons samen met de plaatselijke VVV uit om eens rond te kijken in Ootmarsum-Dinkelland.

Na een aardig autoritje kwamen we op vrijdag aan in het dorpje Ootmarsum. De navigatie leidde ons naar een straatje dat ons langs de boerenweilanden liet rijden. Een klein stukje langs koeien en paarden en we kwamen uit op onze bestemming. We zetten de auto op het kleine parkeerplaatsje bij de receptie en meldden ons aan de balie. Een vrolijke jongedame met een Twents accent begroette ons en gaf ons een tasje dat de VVV voor ons had klaargezet. Het zat vol met foldertjes van uitjes in de omgeving, kleine cadeautjes voor de kinderen, een memoryspelletje met Ootmarsumse kenmerken, jam uit de streek en een envelop met instructies. Na het ontvangen van de sleutels konden we met de auto naar de Tentvilla.

Tentvilla

Ik schreef het net al, last van mijn rug krijgen door het slapen op een matje is niet echt mijn ding. Een klein beetje luxe kan dan ook geen kwaad. Als ik op vakantie ga doe ik dat het liefste in een huisje. De Tentvilla is voor mij een mooi alternatief. Een geraamte met tentdoeken, maar van binnen betimmerde schotten die de indeling maken. Slaapkamers met echte bedden, en voor Liam zelfs een stapelbed.

Een tent voorzien van een keuken met gasfornuis, een badkamertje met douche en toilet aangesloten op het riool. Oeh, dat toilet! Dat vind ik nu zo heerlijk. ’s Ochtends gewoon even rustig naar de wc zonder naar een gemeenschappelijk toiletgebouw te lopen waar je hoopt dat ze jouw scheten niet kunnen horen. Of gewoon als je midden in de nacht wakker wordt voor een plas of als je zoontje ineens roept dat hij meteen moet poepen. De televisie deed het niet heel geweldig door een wat loszittend kabeltje, een klein dingetje wat nog gerepareerd moet worden. Ik noem het maar een kinderziekte van deze tent die er pas sinds dit jaar staat. Er zijn twee van dit soort Tentvilla’s beschikbaar en ze staan gezellig naast elkaar op een klein veld. Vlak voor de onze stond een speeltuintje. Een grote zandbak met wipkip, schommel en glijbaan. Heerlijk om met de voetjes omhoog vanuit je veranda naar de spelende jongens te kijken.

Ontbijten in de ochtendlucht

Speciaal voor ons bood de camping een extra service. We ontvingen op zaterdag en zondag een mand vol met ontbijt. Lekkere broodjes, beleg, verse koffie en nog heel wat meer. Wat een verrassing. Aan de grote tafel op het terras aten we alles met smaak op. Er zat zoveel in dat we de broodjes die over bleven smeerden en meenamen voor onderweg. Zojuist keek ik nog even op de site van de camping en belde ik ze even op dat ik deze service niet op hun website kon vinden. Het was dus ook echt een extraatje voor ons gezin als gast. Soms is het dus extra heerlijk om uitgenodigd te worden.

Speelplekken

Het park heeft meerdere speelplekken voor kinderen. Kleine speeltuintjes die overal verspreid staan, een binnenspeeltuintje, een voetbalveld en een zwemvijver. Overigens is de zwemvijver meteen de visvijver en kun je vanuit een vlak bijgelegen speeltuin waterbanen er naartoe maken met de pomp. Tijdens een plons in het water zwemmen de kleine visjes rond je voeten. De kinderen vonden het heerlijk om er in te spelen. De grote speeltuin bij het restaurant bood tijdens het eten de nodige afleiding. Liam had niet veel rust om te kunnen blijven zitten na alles wat hij meegemaakt had en nog meemaakte.

Diner bij horeca

Op zaterdag werden we uitgenodigd om te komen dineren in het restaurant van de camping. ‘Kies maar wat uit van de kaart’ was de mededeling. Vaak nemen we voor de jongens geen aparte maaltijd, maar dat hebben we deze keer wel gedaan om de kindermenu’s goed in beeld te krijgen. Vooraf werd er een houten klomp op tafel gezet vol met stukjes brood. In potjes die aan de zijkant hingen zaten het smeerbare. Een leuke presentatie vergeleken met de standaard mandjes brood. Zelf koos ik voor een spies met daaraan drie soorten vlees, Chantal nam de Tukker salade en de jongens frietjes met een snack. Het bord lag goed vol en alles was prima gebakken. De prijzen op de kaart zijn heel schappelijk, met een kleinere portemonnee kun je hier prima eten. Aan het eind nog een lekker ijsje als toetje. Groot pluspunt tijdens het eten waren de serveersters. Je kon merken dat ze plezier hadden in hun werk en waren uiterst vriendelijk.
Kinderstoelen waren aanwezig, maar stonden op het invalidentoilet opgeslagen. Niet heel handig, maar dit gaat opgelost worden aangezien het restaurant binnenkort nog een verbouwing krijgt.

Een gevoel van welkom

De hele camping is ingedeeld in aparte veldjes. Niet al te groot waardoor je geen massatereinen hebt. Zo krijg je ondanks dat je vlak bij elkaar staat toch een soort privacygevoel. Door de kleinere veldjes is het ook makkelijk te overzien met kleine kinderen. Bij de speeltuintjes maken ze al snel vriendjes en zo sta je als ouders al snel met elkaar te kletsen. Liam had al snel vakantievriendjes, maar afscheid nemen was moeilijk voor hem (lees deze blog maar eens).
Het hele weekend hebben we ons welkom gevoeld op de camping. Niet alleen bij de mensen die op ons veld stonden, maar ook bij het personeel zelf. Gezellige praatjes, uiterst behulpzaam bij vragen, uit zichzelf vragen of alles naar wens is en na aan kleine tip van mijn kant hadden ze dezelfde avond nog een Instagram account aangemaakt zodat mensen daar het park ook konden taggen. De camping eigenaar zelf hield alles goed in de gaten en werkte zelf overal aan mee. Zo stond hij tijdens het barbequebuffet zelf achter de grill en reed hij rondjes om materialen naar campinggasten te brengen.

Heel eerlijk, we hadden eigenlijk nog helemaal geen zin om te vertrekken die zondagochtend. Helaas moesten we maandag gewoon weer aan het werk want anders hadden we graag langer verbleven. Eindelijk begon ik wat rust te vinden.

Zelf bezoeken

Voor prijzen, beschikbaarheid en boekingen voor de Tentvilla en andere accomodaties kijk je op http://dewitteberg.nl
De camping is te vinden op het volgende adres:
De Witte Berg
Wittebergweg 9
7637 PM Ootmarsum (Nederland)
0031 (0)541 291 605
info@dewitteberg.nl

Deze blog is met aangepaste tekst ook te lezen op Mamaliefde.nl
Deze blog kwam tot stand door samenwerking met: